Mustech

Ondernemen vanuit mijn visie

Eigenaar van een hotel? Zet om deze redenen narrowcasting in

Narrowcasting

Of iedereen het ook daadwerkelijk in de gaten heeft is de vraag, maar de laatste jaren is narrowcasting een dominante factor geworden in ons leven, vooral op plekken die je als publieke (binnen)ruimte kunt bestempelen. Denk hierbij maar aan zorginstellingen, scholen en gemeentehuizen. Narrowcasting komt in dergelijke gebouwen tot uiting in de vorm van beeldschermen waarop informatie getoond die voor een specifieke groep mensen bestemd is. Wat niet iedereen weet ie dat je narrowcasting ook om louter commerciële doeleinden kunt inzetten. Elk bedrijf zou dus zijn voordeel kunnen doen door te communiceren via dergelijke, gelikt ogende schermen. Dit geldt ook voor als je de eigenaar bent van een hotel. Lees hieronder op welke manieren narrowcasting je dan als communicatiemiddel van dienst kan zijn.

Narrowcasting

Hotelkamers laten zien

Als je een hotel runt, dan kan narrowcasting met name nuttig zijn ten aanzien van hotelgasten die op de bonnefooi bij je hotel aankomen. Aangezien zij nog niet geboekt hebben en verlegen zitten om een hotelkamer kun je ze misschien iets extra moois verkopen. Door via een of enkele schermen bij de receptie de mooiste hotelkamers te laten zien verklein je de kans flink dat men voor de goedkoopste kamer gaat.

Extra producten of diensten verkopen

Dit aspect geldt voor zowel gasten die van tevoren al hebben geboekt als mensen die spontaan aan de receptie van je hotel verschijnen. Het verkopen van extra producten of diensten is voor elk hotel een belangrijk verdienmodel. Onder deze extra producten zou je een ontbijt, een lunch of een diner kunnen verstaan, maar ook bijvoorbeeld het gebruik maken van een massage in het wellnesscentrum. Toon je hier mooie foto’s of filmpjes van op beeldschermen verspreid door het hotel, dan heb je een veel grotere kans dat je deze extraatjes daadwerkelijk verkoopt.