Als jij het liefste de koopjes afstruint

Waarom online winkelen leuker is
Voor veel mensen behoort winkelen tot de favoriete bezigheden. Sterker nog, wanneer je kijkt op een website naar de hobby’s van vrouwen staat winkelen waarschijnlijk ergens bovenaan. Je zou dan ook verwachten dat de winkelstraten vol met gezellige kledingwinkels zitten en dat die druk worden bezocht waardoor een stadscentrum druk en rumoerig is. Het tegendeel is echter waar. Klanten houden wel veel van winkelen, maar een bezoek aan de winkelstraat is iets waar ze zich niet meer aan wagen. De wachtrijen voor een pashokje, opdringerige verkoopsters en slechte parkeergelegenheden in een stadscentrum zorgen ervoor dat de klanten thuis blijven zitten. Het liefste bestellen ze hun kleding online. Het is gemakkelijker en scheelt bovendien een hoop tijd. Wanneer je bedenkt dat parkeren vaak een kostbare aangelegenheid is, scheelt het ook nog eens behoorlijk in je portemonnee.
Het kan niet vaak genoeg sale zijn
De meest gehoorde klacht over webwinkels is dat ze minder goed zijn wanneer het sale is. Je moet dan toch de winkelstraat in om jouw favoriete kledingmerken te passen in winkels. Vaak zitten die winkels verspreid en daardoor ben je al snel een dag bezig. De oplossing is een webwinkel die alle kledingmerken onder één dak verkoopt. Zalando is zo’n winkel. Je vindt er eigenlijk elke dag uitverkoop, het hele jaar door. Mensen bellen Zalando wel eens om te vragen of dit wel klopt. Ze hebben oprecht hun twijfels aan de mate waarin de website bijgewerkt wordt. Zoveel sale en zoveel verschillende merken; het is een wondere wereld. Het antwoord van de klantenservice van Zalando luidt dan; wanneer er van kledingstukken nog maar een paar maten verkrijgbaar zijn zullen de overgebleven maten in de sale belanden. Het kan dus voorkomen dat jij een kledingstuk wat bij een winkel in de winkelstraat nog voor de volle prijs in het rek hangt voor een sale prijsje verkrijgbaar is bij Zalando. Daar zijn ze namelijk net zo dol op sale als jij.
Sale zonder gezeul
Sale bij een webwinkel is dus eigenlijk een continue uitverkoop van kleding uit actuele collecties. Ook de kleding van een voorgaande collectie hangt nog in de sale rekken. Je hoeft niet lang te zoeken en je hoeft geen klantenpasje te hebben van een winkel om het volledige voordeel te behalen uit een uitverkoop. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je moet gaan zeulen met jouw tas met aankopen door de winkelstraat. Het bezorgen van jouw kleding doet de postbode namelijk voor je; jij hoeft daar niets voor te doen. Een ander bijkomend voordeel is het feit dat je het in een fysieke winkel niet hoeft te wagen om kleding die je in de sale kocht terug te willen brengen omdat het toch niet blijkt te staan. Bij Zalando heb je daar geen zorgen om. Jij mag je kleding binnen 100 dagen terugsturen, net zoals bij normale aankopen. De bezorger van Zalando komt jouw retouren ook in het geval van sale gewoon bij je ophalen.